Dag Raška 13. 10. 2015

Blíží se zima a tak doufáme, že nepohrdnete nabídkou jedné z našich mnoha zimních tras. Touto trasou je zimní výšlap z Harrachova na Labskou louku, dále na Polskou stranu na Sněžné jámy a zpět přes Dvoračky do Harrachova.

Doporučujeme vybrat dobrou předpověď počasí a vyrazit z Harrachova hned ráno. Parkovat se dá u Technických služeb, odkud se dáte směrem k Mumlavským vodopádům, podél Mumlavy po modré ke Krakonošově snídani. Zde odbočíte doleva a budete stoupat směrem na Voseckou boudu. Stoupání je to na fatbiku velice výživné, především závěrečné stoupání, kdy již před sebou vidíte Voseckou boudu, prověří vaší fyzičku. U Vesecké boudy doporučujeme chvíli odpočinku a v případě, že vám opravdu přeje počasí udělat pár fotek na památku.

Odpočinuti a posilněni pokračujte po zelené na Labskou Louku. Zde odbočíte doleva, pokračujte k Pramenu Labe, který tedy v zimě určitě neuvidíte. Od Pramene Labe jeďte k České Budce kde se stočíte doprava a po hranicích s Polskem, krásnou hřebenovkou, dále k Polským Sněžným jámám.

Zde se vám na výhlídce naskytne krásný výhled do Polska. Opravdu to stojí za to a v případě dobrého počasí budete mít krásnou vzpomínku v podobě fotek.

No a hurá zpět. Dáte se stejnou cestou k České Budce a opět na Labskou louku, z Labské louky směr na rozcestí u U Čtyř pánů, dále po zelené na další rozcestí U Růženčiny zahrádky a odtud již klesáte po červené směr Dvoračky a nazpět do Harrachova. Zde akorát pozor neb budete dvakrát přejíždět sjezové tratě, ale zase si budete užívat vytřeštěných výrazů lyžařů. Ještě jedno upozornění, nezapomeňte odbočit vpravo Na Ručičkách a pak již jenom směr Harrachov. Najít příjemnou hospůdku, loupnout si grog či dva, řidiči doporučujeme pouze čaj. Pak už jenom naložit kola do auta a hurá domů rozmrznout.

Opravdu dbejte na to, aby počasí bylo mrazivé a nebylo krátce po vydatném sněžení a tratě byly upravené. Dále doporučujeme tlak v pneumatikách okolo 0,3baru a ne více! Je to kvůli ničení tras a boření.

Může se Vám stát, že potkáte ochránce KRNAPu, ale v případě, že narazíte na stejného sympaťáka jako my, tak vám nic nehrozí. Tedy v případě, že se opravdu nebudete bořit a ničit trasy a stopy.

Výlet si naplánujte nejlépe na týden, kdy zde není mnoho turistů a ani běžkařů. Nebo opravdu vyrazte brzy ráno a to raději s čelovkami a osvětlením.

Přejeme vám příjemnou cestu a doufáme, že se vám tato trasa vryje do paměti a budete mít na ni pouze příjemné vzpomínky.

Převýšení
847 m

1 den

• 847 m
  • 1 den