Jan Žďánský 23. 2. 2020

Na letošní rok si Acepac nachystal jednu zcela zásadní novinku. A to sadu upínacích postrojů, tzv. harnessů a zcela vodotěsných drybagů

Na letošní rok si Acepac nachystal jednu zcela zásadní novinku. A to sadu upínacích postrojů, tzv. harnessů a zcela vodotěsných drybagů

S novými harnessy také přichází nový materiál. Eco Corduru u Acepacu nahradil odolnější Nylon 6.6 a to v celém sortimentu. U standardních brašen pak ubylo na barevnosti. Brašny i harnessy jsou dostupné jen ve dvou barvách. Tradiční černé a šedé.

Ale zpět k tomu hlavnímu a tím jsou harnessy. Je s potěšením vidět, že náchodský Acepac přišel s originálním a sobě vlastním designem. Jsem velký fanoušek tohoto systému a to hned z několika důvodů. Především je to proto, jakou svobodu umožňuje. S harnessem je víceméně jedno, co např. na řidítka potřebujete připevnit. Malý dry bag, velký dry bag, obří drybag se zimním péřákem, packraft, stan, karimatku, otep dřeva, je to jedno. Pokud stačí popruhy, je to na vás. Další obrovskou devizou je snadné a rychlé vyjmutí drybagů. Obzvlášť když potřebujete rychle přeběhnout i s bagáží pod střechu, do stanu apod. To samé platí i pro balení. Výrazně lépe se věci balí do samostatného pytle, než do brašny připevněné na kole.

S ohledem na fakt, že se jedná o novinku, nebudu zacházet do detailů. Ty si nechám až do dlouhodobé recenze po absolvování letošní sezony. S klidným svědomím sice mohu říct, že testovací prototypy se mi už dlouhodobě osvědčily, ale i tak finální verze ještě trochu potrápím. Článek tak berte jako představení dlouho očekávané novinky, které jsme se konečně dočkali.

Bar Harness

Řidítkový harness je asi nejuniverzálnější nosič čehokoliv. V jednoduchosti, je to pružná plastová deska pošitá nylonem a upínacím systémem. Ten je totožný s klasickými brašnami Acepac a tím už je vlastně i osvědčený. K upnutí drybagu, případně nákladu slouží dva napevno přišité popruhy po stranách a jeden odnímatelný uprostřed. Na vnitřní straně harnessu je ještě našitý kus suchého zipu, který má protějšek na drybagu. Upnutý drybag se tak opravdu nemá kam hnout.

Hmotnost: 390g

Cena: 990Kč

Saddle harness

Stejně jako na řidítka i pod sedlo se Seddle harness upíná úplně stejně jako dosavadní brašny. Spodní část, která podpírá upnutý drybag, má navíc hliníkovou vzpěru. Pro případ, že je potřeba kousek popojet s prázdným harnessem, se dá spodní část celkem elegantně přitáhnout až pod sedlo a není tak nutné demontovat celý postroj. Zadní harness sice nemá takové multi využití jako ten řidítkový, ale s jistotou vím, že zvládá převézt například šesti plechovkový karton piv, který jinak na kole prostě není kam dát…

Hmotnost: 390g

Cena: 1190Kč

Dry Bagy

Aby si každý našel, co mu vyhovuje, jsou ke každému harnesu k dispozici dvě velikosti Drybagů o objemu 8 a 16 litrů. Jsou ušité taktéž z nylonu, ale s vodotěsným zátěrem a v poněkud vyšší gramáži, než by se dalo od Drybagu čekat. Na omak působí takřka neprůstřelně. Vstupy mají vyztužené okraje, takže se snadno rolují a drží tvar. Nechybí ani pro Acepac typický popruhový molle system pro širší využití. Přední drybag je navíc vybaven háčkem pro snazší montáž do harnessu a zmiňovaným suchým zipem jako další pojistkou proti pohybu.

Přední drybag 

8l ∅15x45cm  195g  Cena:890Kč

16l ∅18,5x60cm 255g  Cena:990Kč

Zadní drybag

8l ∅17x45cm 210g  Cena:1090Kč

16l ∅20x55cm 270g  Cena:1190Kč

Tube Wrap

Společně s harnessy se objevilo i pár menších drobností. Jednou z nich je Tube Wrap. Jednoduchý popruh na rezervní duši a montpáky. Křížem sešité popruhy, pár suchých zipů a dvě gumová pouzdra. Jak jednoduché a účinné. Dá se připevnit ke každé rámové trubce, nebo pod sedlo na denní ježdění. Náhradní duše tak už nemusí zabírat místo v brašně a může být hned po ruce.

Hmotnost: 160g

Cena: 290Kč

SHARE

support: