Pokud jsem se v poslední době těšil na nějaké testování kola obzvlášť, pak vězte, že Salsa Deadwood 29+ je právě tímto strojem.
Když v roce 2015 zveřejnila Salsa Cycles své novinky pro rok 2016, tak jsem věděl, že Deadwood je kolo, které bych chtěl ze všech novinek nejvíce testovat. Salsa, stejně jako spousta dalších výrobců, podlehla trendu plusových kol, ale na rozdíl od spousty jiných umístila kola 29×3,0 pouze a jedině na cestovní rám. Geometrie vychází z cestovatelského speciálu Fargo 29 (recenze byla jednou z našich prvních). Stejně jako u vývoje Farga bylo i u Deadwoodu postupováno stejně. Konstruktéři vzali cestovní řidítka Woodchipper a na ně postavili geometrii kola. Jednoduché a účelné. Tudíž geometrie Deadwoodu je téměř na vlas stejná jako geometrie Farga. Jediný a hlavní rozdíl je tedy v rozměru kol.
Osazení Deadwoodu je pro mě trošičku problém. Hned vám ozřejmím proč. Mnou testované kolo má jiné osazení než-li najdete na oficiálních stránkách výrobce. Když jsem se pídil po důvodu, tak jsem zjistil naprosto zarážející věc. Z důvodu enormní poptávky po tomto kole nestíhá Salsa uspokojit zákazníky a došlo k nebývalé věci a tou je, že nedošly rámy, ale komponenty, kterými je kolo osazeno. My jsme na dodání našeho kola čekali téměř šest měsíců a rozdíly v komponentech nás opravdu překvapily. Takže pokud chcete vědět, jak by mělo být kolo osazeno, navštivte stránky Salsy. Já budu popisovat osazení testovaného kola. Kde začít? No, asi u rámu. Klasika, kterou je chromomolybdenová ocel, doplněná karbonovou vidlicí. Jelikož je kolo postaveno dle řidítek, tak budu pokračovat od nich. Jsou to již výše zmíněná řidítka Woodchipper, která jsou usazena do představce Thomson Elite X4. Omotávky jsou od ESI, dále na řidítkách ještě najdete brzdové páky a řazení SRAM Apex. Hlavové složení je Cane Creek Forty. Pokračujeme dále. Sedlovku Thomson Elite zdobí sedlo Brooks B17, které nahradilo dodané sedlo Ergon. O pohon se stará dvou převodník SRAM GX 2×10 o počtu zubů 36/24, kliky, jak jinak než SRAM GX, spolu s přesmykačem SRAM GX a přehazovačka SRAM GX s kazetou o deseti převodech. No a to vše je propojené řetězem KMC X10. O bezpečné zastavení se starají brzdy Avid BB7 S MTN. Teď kola. Ráfky Surly Rabbit Hole, náby od Sramu, pneu Surly Knard 29×3, vpředu i vzadu brzdové kotouče o průměru 160mm. A to je asi tak vše co mě napadá.
Nyní se podíváme na to nejdůležitější a tím jsou možnosti montáže různých nosičů. Standardně je možno na rám namontovat tři nosiče na vodu, dva do rámu a jeden zespodu. Dále máte možnost montáže dalších nosičů na vidlici a to buď na láhve nebo speciální držáky Anything Cage. Na zadní stavbu lze přimontovat nosič na brašny. Variant jak, co a kam přidělat je zde více než dost. V mém případě jsem již použil všechny možnosti, kromě varianty s nosičem. Je to vždy pro mě takový hlavolam, připravím si věci na cestu, zabalím do brašen a pak spekuluji co kam přidělám. Pokaždé je to velká zábava. Ještě se mi nestalo, že bych zjistil, že nemám místo na nějakou důležitou věc. Prostě bikepackingové kolo jak má být.
Nyní se podíváme na to nejdůležitější a tím jsou možnosti montáže různých nosičů. Standardně je možno na rám namontovat tři nosiče na vodu, dva do rámu a jeden zespodu. Dále máte možnost montáže dalších nosičů na vidlici a to buď na láhve nebo speciální držáky Anything Cage. Na zadní stavbu lze přimontovat nosič na brašny. Variant jak, co a kam přidělat je zde více než dost. V mém případě jsem již použil všechny možnosti, kromě varianty s nosičem. Je to vždy pro mě takový hlavolam, připravím si věci na cestu, zabalím do brašen a pak spekuluji co kam přidělám. Pokaždé je to velká zábava. Ještě se mi nestalo, že bych zjistil, že nemám místo na nějakou důležitou věc. Prostě bikepackingové kolo jak má být.
Pozitiva
Pohodlí
Ohromná variabilita
Prostupnost terénem
Negativa
Dostupnost v ČR
Lak se v exponovaných částech poměrně rychle odírá
Materiál
Ocel
- Ocel
Prosím, máte tam jeden odstavec dvakrát a zhodnocení jizdních vlastnosti chybí:(.
Děkuji za upozornění. Večer se na to podívám. Díky.