V letošní zimě jsme měli možnost testovat hned dvoje zimní návleky na řidítka. Návleky od české firmy Acepac jsme vám již představili. Nyní si vás dovolíme seznámit s Expedition Pogies od firmy Revelate Designs.
Za vývojem Expedition Pogies stojí pětiletá spolupráce s Mikem Curiakem, účastníkem závodů Iditarod Trail, Alaska Ultra Sport nebo Arrowhead 130. Tedy všechno závody, kde o extrémní teploty není nouze a návleky zde jsou náležitě prověřeny. Já osobně jsem v takových mrazech nikdy nejel, ale vzhledem ke své tělesné konstituci mrznu už při třech stupních nad nulou a tak kdo jiný by měl návleky s teplotním rozsahem -10°C až -45°C testovat.
Ano, slyšíte dobře, opravdu je zde takový rozsah teplot. Důvodem je, že návleky jsou dvouvrstvé. A tím se dostáváme k použitým materiálům. Vnější část návleku je vyrobena z 210-DEN dvojitého ripstop nylonu. Zde trochu odbočím a vysvětlím velice často používaný pojem DEN, respektive denier. Toto slovo znamená sílu nebo hmotnost příze, ze které je výrobek zhotoven a čím vyšší je číslo, tím vyšší je hmotnost či síla příze. Toliko k výrazu denier. Vnitřní část je pro změnu vyrobena z prošívané 340 gramové syntetické izolace, kterou je 70-DEN taftová podšívka a aby toho nebylo málo, tak přední část disponuje Polartecem Windpro. S tímto samotným návlekem můžete v klidu vyrazit až do teplot -10°C. V případě, že vás čekají podstatně chladnější dny, vložíte do vnější části krásnou růžovou vložku, která je vyrobena z Polartecu 300 a ta vám zvedne teplotní komfort na -45°C. Předpokládám, že uváděná teplota bude podobná jako u spacáků a že se nejedná o komfort teplotu, ale o teplotu extrémní. Tudíž při extrémně nízkých teplotách je samozřejmě předpokládáno, že budete mít na rukách ještě další ochranu. To je asi tak vše k materiálům a nyní se podíváme na montáž a využití.
Návod na montáž je minimalistický a to mě velmi překvapilo, protože jsem většinou u výrobků z USA viděl návody podrobné a někdy až skoro urážející lidskou inteligenci. Tady prostě nic detailně popisujícího montáž nenajdete a tak vám nezbude nic jiného než zkoumat a zkoušet. První dojmy byly poněkud rozporuplné. Měl jsem pocit, že montáž je moc složitá a komplikovaná, ale nakonec se ukázalo, že jakmile pochopíte celý systém, tak vše je otázkou okamžiku. Montáž sestává z instalace vložky do konců řidítek, kde po vsunutí zůstane koukat kroužek, na který se natáhne stahovací gumička, jež je všitá uvnitř návleku. Nasadíte, utáhnete a je hotovo. Akorát se předem musíte rozhodnout, zda chcete mít pouze vnější návlek nebo i vnitřní vložku. V případě, že použijete obě dvě vrstvy, tak nejdříve musíte do vnější vrstvy vsunout Polartec vrstvu, která je uvnitř uchycena na suché zipy a protáhnout otvorem stahovací šňůrku. To považuji za drobnou komplikaci, protože v případě, že nečekaně stoupnou teploty, jste nuceni celou proceduru opakovat v opačném sledu a opětovně nasadit pouze vnější návlek zpět na řidítka.
Další drobnou výtku mám k plastové vložce do konců řidítek. Když se oteplilo a já se rozhodl návleky sundat, tak jsem odinstaloval i tyto vložky, což se ukázalo jako dost složitý proces, protože vložka drží jako židovská víra. Když se mi nakonec podařilo dostat vložku ven, tak jsem zjistil, že na lamelách došlo k lehké deformaci. Nevím kolik instalací a deinstalací tyto vložky vydrží. Řešením by bylo ponechat na fatbiku tyto vložky celoročně. Dále jsou s návleky dodávány dvě pryžové vložky s výřezy na řidítka a bovdeny, které jednoduše nasunete a stáhnete popruhy. Tyto vložky zamezí profukování větru do návleků a fungují na jedničku. Z vrchní části návleků najdete bezpečností prvek v podobě reflexního obšití a ve spodní části levého i pravého návleku naleznete objemné kapsy na drobnosti vybavené zipem.
V návlecích jsem absolvoval několik cest v teplotách pod deset stupňů a na rovinu říkám, že mé ruce, ač byly holé, se doslova a do písmene pekly. O to horší to bylo, když jsem zpocené ruce vytáhl z návleků ven na mráz. Nakonec jsem tedy přece jen volil variantu jízdy v tenkých merino rukavicích.
Návleky Expedition Poggies drží na řidítkách absolutně spolehlivě a opravdu plní funkci, ke které jsou primárně určeny a tím jsou cesty v extrémních teplotách. Však on si taky Revelate nechá za tuto srandu pěkně zaplatit. Ono totiž pět tisíc korun fakt není málo.
- teplotní komfort
- kvalita zpracování
- instalace a stabilita
- velké kapsy
- cena, i když to je otázka
- nemožnost stahování na předloktí
- nutnost odinstalování v případě, že potřebujete vyndat vnitřní vložku
- otázka životnosti vložek do řidítek
Cena
cca 5.000 Kč
Diskuze