Dag Raška 29. 10. 2015

Oprášil jsem článek z léta o první testovací jízdě na tomto celoodpruženém krasavci.

Oprášil jsem článek z léta o první testovací jízdě na tomto celoodpruženém krasavci.

Je ráno a ve stínu už je okolo dvaceti. Při představě kam budeme šlapat, máme naplánováno vyjet do Pregasiny a pak stále nahoru, přemýšlím jestli mám morál tohle absolvovat na fatbiku a jestli si raději nevezmu klasické XC. Nakonec sám sebe přesvědčím, že na to morál mám a že je to první den a tak mám i dostatek sil.

Rychlá příprava pití, gelů, tyčinek a úprava tlaku v pneumatikách. Mám nafoukáno na přední i zadní pneu shodně 10PSI/0,6baru. A hurá na cestu!

Průjezd městem je v pohodě až na vytřeštěné pohledy lidí i ostatních bikerů, který je ale takhle brzy ráno málo, asi čekají na ty pravá vedra. A pak že v ostatních evropských státech mají větší povědomí o tom, že na fatbiku se dá jezdit i v létě. Jsem prostě za exota!

Vyjedeme z Rivy a najedeme na trail na Pregasinu. Je to hlína, vápencová uklouzaná šotolina a mě čeká šok. Kolo valí jako tank! Naprosto bez kompromisu přejede úplně vše a za chvíli jedu sám, protože prostě zůstávají daleko za mnou. Bavím se najížděním na kameny, vjížděním do sypké šotoliny a prostě se bavím. Zastavuji a odpouštím tlak v pneumatikách a je to ještě lepší.

Počkám na kluky a půjčuji si XC a hned chápu proč já jedu tak vpředu. Na XC si musím cestu vybírat a když vjedu do šotoliny, tak musím opatrně, protože to klouže jako blázen. Naopak Jirka na fatbiku výská radostí jaká je to paráda, že je to jako jízda po silnici.

Trail končí a začíná asfalt, který vede až do Pregasiny. Nedofukuji tlak a jedu. A ono to jede v pohodě. Z Presgasiny nás čeká další stoupání lesem po hliněném trailu a samozřejmě i s nezbytnou vápencovou šotolinou, která vždy vysypaná v zatáčkách. Další výjezd popisovat nebudu. Jenom bych se opakoval. Paráda!

Konečně jsme nahoře a ještě vyjíždíme na vyhlídku cca v 900mnm. Loni jsem na ni na kole skoro vyjel až na posledních pár metrů, protože mi uklouzlo kolo a já spadl. Na fatbiku to dávám a je to zážitek.

Na vyhlídce si dáváme oběd z vlastních zásob a chystáme se na sjezd.

Odfouknu ještě tlak v pneu a spustím sedlovku a hurá do toho. Je to zase paráda! Možná by to chtělo změkčit chod tlumiče i vidle, ale i tak si to užívám. Akorát kluci nadávají, že je za mnou oblak prachu a stoupající cyklisté co si nepřivstali zase kašlou z toho oblaka prachu, který se zvedá za mým fatbikem.

Po návratu do kempu měříme tlak v pneumatikách a jsme v šoku. Přední pneu má tlak 0,2baru a zadní je na hodnotě 0,4baru. Je pravda, že při zpatečním průjezdem Rivy jsem už cítil, že ten tlak není moc dobrý, ale už se to dalo dojet a já byl líný zastavovat a dofoukat.

Závěrem musím říct, že Salsa Cycles Bucksaw je opravdu kolo do všech podmínek, že konstruktéři moc dobře věděli co dělají a klobouk dolů před nimi.

Končím a jdu do bazénu a pak ještě vytočit nohy z Rivy do Arca a zpět a vymyslet trať na další den.

Jo a děkuji Bikebrothers Import za odvedenou práci na mém fatbiku. Super práce Ondro. Díky!

Materiál
Hliník

SHARE
  • Hliník

support: