Na letošním veletrhu FOR BIKES v pražských Letňanech představil náchodský Acepac inovovanou řadu brašen. Na stánku byla k vidění kola nových ambasadorů značky, Mondraker Foxy českého pionýra freeridingu Richarda Gasperottiho a Hunt 29+ chronického cestovatele Honzy Žďánského. Brašnami byla také osazena kola nováčka na českém trhu, britské značky Pipedream Cycles, se kterým kluci z Acepac sdíleli stánek.
Acepac (čti „ejspek“) si za krátkou dobu své existence vydobyl na trhu silnou pozici, především díky pravidelné účasti na zahraničních veletrzích Interbike v USA a EuroBike v Německu. Při vývoji naslouchají hlasům uživatelů a díky tomu se v kolekci 2018 objevily změny: Všechny brašny mají nyní vnější síťované kapsy, ideální pro obaly od tyčinek nebo drobnosti. V loňské kolekci byly síťované kapsy pouze na Fuel Bag, který má letos navíc jeden suchý zip k uchycení za sloupek řízení, stejně jako vodotěsná varianta brašny za představec s rolovacím uzávěrem Roll Fuel. Suché zipy na všech brašnách jsou z lepšího materiálu a místo šití svařované. Řídítkové brašny Bottle Bag a Fat Bottle Bag dostaly stahovací uzávěr z podšívkoviny, aby v nich tolik nevlhlo „zobání“ a lépe odolávaly drobnému dešti. Uvnitř brašny do rámu Frame Bag přibyly síťované kapsy pro lepší organizaci nákladu.
Možnosti úložného prostoru kokpitu letos rozšiřuje univerzální brašna na řídítka Flask Bag. Brašna nezapře inspiraci v armádní výbavě, což ještě podtrhovalo zelené provedení, ve kterém byla vyvedena celá nabídka. Flask Bag sice není vodotěsná, doporučuji tedy případně vezenou elektroniku zabezpečit igeliťákem, do svého kvádrovitého těla pojme ale 1l polní lahev, kompaktní foťák nebo cokoliv dalšího bude třeba. Připevňuje se klasicky na řídítka a představec, případně stabilizačním popruhem k hlavové trubce nebo vidlici. U nákladu na řídítkách ještě chvíli zůstaneme. Osvědčená 16l vodotěsná brašna Bar Roll má přepracované uchycení a nově vnitřní duralovou výztuhu mezi oběma kotvícími body pro lepší tvarovou stabilitu a snazší montáž.
Zároveň v Acepac upustili od podélných kompresních řemenů a brašna se zavírá pouze rolováním. K Bar Roll lze připevnit další přídavnou brašnu Bar Bag, jež se dočkala vítaného samonosného provedení. Lze ji použít samostatně uchycenou dvěma popruhy na řídítka a stabilizovanou jedním popruhem k hlavové trubce. Ideální místo na náklad, který potřebujete mít rychle po ruce a zároveň bezpečně v suchu. Další velmi užitečnou novinkou je vývod na kabel z vnitřku brašny. Můžete tedy dobíjet telefon nebo GPS navigaci za jízdy z powerbanky uložené v brašně. Vnitřní vodotěsná vložka v brašně zůstala, objem je stejný, jako u předchozí verze, tedy 5l. Z řídítek se přesuneme pod sedlo. Na zde již dříve recenzované brašně pod sedlo Saddle Bag přibyly podložky pod přezky sedlových popruhů z velmi odolného materiálu Hypalon, což zlepšuje rozložení tlaku na náklad a snižuje oděr vnějšího materiálu brašny. Na kole Honzy Žďánského byly k vidění prototypy úchytů na suchopytle (čti „harnesů na drajbegy“) pod sedlo a na řídítka s tvarovanými vkládacími suchopytli. Dle mého názoru je to nejlepší řešení transportu objemného nákladu. Pytel totiž pohodlně nacpete čímkoliv, vložíte do úchytu, zajistíte pod sedlem jedním, na řídítkách dvěma popruhy a je to. Odpadá zdlouhavé cpaní spacáku nebo péřovky do podsedlové nebo řídítkové brašny, kdy je třeba ještě držet kolo nebo riskovat odření rámu při opření kola.
Všechna loga na brašnách jsou nově provedena reflexním potiskem pro zvýšení bezpečnosti na silnici. Na stánku nechyběl ani Acepac Flux, batoh s certifikovaným integrovaným chráničem páteře určený pro freeride jezdce. V Acepac myslí na různé situace a zde již loni recenzovaná podsedlová brašna Saddle Bag má vespod oka, kterými ji lze připevnit právě na Flux a zdolávat tak těžké technické pasáže se spuštěným sedlem.
Doufám, že příští rok představí Acepac menší podsedlovou brašnu pro použití s teleskopickou sedlovkou (čti „dropr poust“), která na našem trhu a v mé garáži stále chybí. Všechny inovované brašny budou k dispozici v internetovém obchodě Acepac v průběhu května 2018.
Diskuze