Náš host 18. 9. 2023

Test jednomístného provedení se tady objevil nedávno, pojďme se tedy podívat blíž i na dvoumístného sourozence.

U plánování našeho tripu na Colorado trail, se naskytla možnost testovat stan od renomované americké značky MSR. Byli jsme nadšeni, protože stan téhle značky používáme již několik let. Konkrétně model Freelite 2, dosud nejlehčí stan pro dva, pokud se nepletu (1250 g). Takže bylo s čím porovnávat.
Když jsme stan poprvé uviděli postavený, byli jsme nadšeni zejména o kolik víc místa nabízí. Zaujala nás hlavně výška, člověk může ve stanu pohodlně sedět a má kolem sebe a hlavně nad sebou dostatek prostoru. Náš první dojem se potvrdil během téměř dvoutýdenní zatěžkávací zkoušky v Colorádských Rocky Mountains. Avšak nebyli jsme si na 100 % jistí využitím obalem/brašnou přímo na řídítka, v které je stan dodáván. Ale pěkně postupně.

Test jednomístného provedení se tady objevil nedávno, pojďme se tedy podívat blíž i na dvoumístného sourozence.

U plánování našeho tripu na Colorado trail, se naskytla možnost testovat stan od renomované americké značky MSR. Byli jsme nadšeni, protože stan téhle značky používáme již několik let. Konkrétně model Freelite 2, dosud nejlehčí stan pro dva, pokud se nepletu (1250 g). Takže bylo s čím porovnávat.
Když jsme stan poprvé uviděli postavený, byli jsme nadšeni zejména o kolik víc místa nabízí. Zaujala nás hlavně výška, člověk může ve stanu pohodlně sedět a má kolem sebe a hlavně nad sebou dostatek prostoru. Náš první dojem se potvrdil během téměř dvoutýdenní zatěžkávací zkoušky v Colorádských Rocky Mountains. Avšak nebyli jsme si na 100 % jistí využitím obalem/brašnou přímo na řídítka, v které je stan dodáván. Ale pěkně postupně.

Text a foto: Roman Bojda

Začněme tedy základními údaji:

Váha spolu s dodávanou brašnou na řídítka: 1830 g (155 g váží gumové distanční podložky na řídítka)

Váha v drybagu/obalu od Freelite: 1540 g

Váha tyček: 456 g

Váha kolíků (8 ks): 81 g

Rozměry po sbalení v dodávané brašně: 35 x 15 x 12 cm

Rozměry v drybagu, nebo jiném podobném obalu: 40 x 15 x 10 cm

Řídítková brašna

Stan jedu vyzvednout na gravel kole s berany. Připevnit ho na řídítka jde snadno. Jsou zde dvě gumové distanční podložky, přes které provléknete popruhy a zatáhnete. Opravdu jednoduché. Co mi zde však chybí je řádný popruh na upevnění kolem hlavové trubky kola. Zde se asi nepočítalo s drsným terénním zacházením.

Na gravelu nebo silnici, nepotřebujete tolik nadzvedávat přední kolo od země. V terénu a na trailech, kam jsme měli namířeno, přední kolo zvednete minimálně stokrát za den. Poslední, co chcete, aby vám brašna lítala nahoru a dolu a bouchala do hlavy kola. Asi by to šlo vyřešit upevněním pomocí Voile strapu, ale nebyl čas otestovat. Další otázkou byla nepromokavost brašny. Tu také nebylo čas testovat. Co se prostoru týká, vešlo by se do brašny další oblečení. Dag do ní dokonce narval quilt a karimatku. Jenže, co když zaprší a budeš muset ráno balit mokrý stan? Chceš si k němu sbalit spacák nebo oblečení? Nechceš. Pokud jedeš silniční nebo i gravel bikepacking a máš možnost si vzít velkou zadní a rámovou brašnu, tak není problém tu originální přední využít. My ale jedeme na celoodpružených kolech s teleskopem, který chceme využívat. Chvíli ještě přemýšlíme, že stan vezmeme v dodávané brašně, jen ho přiděláme k říditkové Apiduře nebo Salsa EXP drybagu pomocí Voile strapů. Jenže po zvážení se ukázalo, že oproti starému obalu z našeho Freelite 2 je tato nová brašna i bez gumových podložek o cca 150 g těžší.  Takže jsem ho nakonec vezl v obalu od Freelitu na mém Salsa harness/drybag systému. Musím říct, že to byla skvělá volba. Ocenili jsme to hlavně během posledních tří upršených dní.

Prostor a pohodlí

Pohodlně se v něm posadí 190 cm jedinec bez toho, aniž by se hlavou dotknul vnitřního pláště. Výška vnitřního stanu je přeci jen 107 cm. Co se šířky týče, máme pocit, že je stan dělaný pro 2,5 osoby. 

Opravdu mnoho prostoru po stranách u hlavy i u nohou. Není se čemu divit, rozměry vnitřního stanu 213 x 127 cm jsou více než velkorysé. V našem Freelitu 2 je tohle problém, zejména když prší. Pokud je hezky tak to samozřejmě ničemu nevadí, a pokud je venku chladno, tak se v těsnějším kontaktu o něco líp zahřeješ, což je možná jediná prostorová výhoda oproti testovanému Hubba Hubba Bikepack 2. Skvěle vymyšlené jsou lanka u stropu sloužící k pověšení oblečení. K tomu abyste měli všechno hezky po ruce slouží čtyři síťované kapsy. Dvě u stropu, jedna u hlavy a jedna u nohou. Hodně se nám líbilo zapínání vchodu vnitřního stanu. Jsou zde dva samostatné zipy, končící ve špici pomyslného trojúhelníkového vchodu, kde jsou překryty. Výhoda spočívá v tom, že roh tenké tkaniny vnitřního stanu není namáhán taháním zipu. Zde se nám totiž na Freelitu udělala díra. Jeden zip u vstupu na vnějším plášti je taktéž novinka. Nezapíná se uprostřed, ale nově na straně, stejně jako u vnitřního pláště. Takže prostor pro vylézání je pohodlnější, jednodušší a prostornější. Předsíně jsou dostatečně velké na to, aby pojmuly tretry, helmy, batohy a brašny v případě nutnosti.

Stavba a materiály

Jednoduchá. Tečka. Vnitřní stan rozložíš na zem, vyndáš tyčky, samy do sebe naskáčou, neřešíš, která strana jde kam. Obě jsou stejné, co je fakt skvělé hlavně když prší. Tyčky jsou rozdělené na kratší díly tak, aby se, u balení vešly i do jiné brašny, než do té dodávané. Měří 30 cm. Jediné, co bychom vytkly je barva obalu, jak tyček, tak kolíků. Tmavě zelená je fakt neviditelná a hodněkrát se nám stalo, že jsme pytlíky chvíli hledali. Takový praktický detail. Tyčky nastrkáte do rohů a připnete k nim vnitřní stan. Následně vložíte samostatnou vodorovnou tyčku ke stropu, k ní připnete tropiko. Nasadíte ho taky do rohů, napnete pomocí kolíků a dotáhnete. Hotovo. Vnitřní stan je z materiálu 10D Polyester Micromesh s DWR úpravou, přičemž podlážka je z 20D Ripstop Nylon 1200 mm DuraShield Polyurethan/Silicone taky s DWR. Ze stejného materiálu jako podlážka je i vnější tropiko.

Za dva týdny používání, jsme měli jen asi dvakrát silnější kondenz, ale nic, co by ranní slunce a vyklepání rychle nevysušilo. Zde se naopak tmavě zelená barva tropika velice hodí. Taky je hezky neviditelná mezi stromy a v přírodě jako takové.

Tropiko a vnitřní stan jsou od sebe dostatečně vzdálené, aby nedošlo ani při silném větru ke kontaktu a případnému promoknutí. Hranici jsme ale objevili. Byl to silný cca 3 h déšť na louce. To už se začaly první kapky u stropu pod tropikem objevovat, akorát však přestalo pršet a my jsme potřebovali balit. Další hodina deště by znamenala, že pár kapek by nutně už proniklo dovnitř. Ideál je v případě hrozícího deště, stan postavit mezi stromy, pokud lze. Po celonočním dešti pod stromy, nebyla zevnitř tropika ani kapka.

Kolíky jsou oproti Freelitu o polovinu lehčí a pevnější, nepovedlo se nám je ohnout. Není jim co vytknout.

Závěrem bych dodal, že jsme se opravdu obávali vyšší výšky stanu, zejména kvůli větru. Dobrou zprávou je, že naše obavy byly liché. Konstrukce je stabilní a pevná. Dokonce i v případě uchycení pomocí kamenů. Otestováno, protože samozřejmě největší vítr přišel tam, kde se kolíky vůbec nedaly použít.

Hubba Hubba Bikepack 2 je skvělým a lehkým společníkem pro kratší i delší akce. Lehce sbalitelný do drybagu, baťohu či brašen. Dodávanou brašnu beru jako bonus.

Nás rozhodně nezklamal, byli jsme z něj nadšení. Takže pokud hledáte opravdu prostorný, odolný a lehký stan pro dva, tak si myslím, že jste ho právě našli.

Za zapůjčení stanu děkujeme Cycology Culture.

Cena
17.000,- Kč

Hmotnost
1.830 g

SHARE
  • 17.000,- Kč
  • 1.830 g

support:
inzerce inzerce