Dag Raška 8. 1. 2024

To se jednou sešlo pár chytrých hlav, daly dohromady pár šikovných českých ručiček a rozhodly se, že budou v naší malebné kotlině vyrábět kola. A to by to nesměly být chytré hlavičky, aby neudělaly něco jinak. Rozhodly se nejít s proudem a vyrábět kola z karbonu. Ne, ne, rozhodly se, že budou vyrábět kola z oceli a ne tak ledajaké oceli.

To se jednou sešlo pár chytrých hlav, daly dohromady pár šikovných českých ručiček a rozhodly se, že budou v naší malebné kotlině vyrábět kola. A to by to nesměly být chytré hlavičky, aby neudělaly něco jinak. Rozhodly se nejít s proudem a vyrábět kola z karbonu. Ne, ne, rozhodly se, že budou vyrábět kola z oceli a ne tak ledajaké oceli.

Vzaly trubky z vysokopevnostní oceli Columbus Spirit HSS, trojitě zeslabované, mající v některých místech tloušťku stěny pouhých 0,4 mm. Jaly se je nahřát, položit na kovadlinu a různě je deformovat, jen aby nebyly kruhového průměru, neb to má každý. Tak se uklidním v tom svém fantazírování, než se to zvrhne a z článku bude román o trpaslících. Takhle to určitě není, ale za první větou si stojím. A také si stojím za tím, že trubku kruhového průměru na rámu sice najdete, ale není jich tolik, jak by jste asi očekávali. 

Ale vezmeme to popořadě. Jak jsem se vůbec ke kolu Repete G2 Verne vůbec dostal. Mimochodem G2 Verne je označení pro gravel kola. Silniční kolo nese označení Reason. Tento rok se mi nedostalo pod zadek moc kol na testování. Bohužel. V půlce roku jsem začal zvažovat vlastní stavbu a původní volba byla titanový gravel od firmy Thomson. Jenže vše se změnilo při testování sedla Joyseat od české firmy Posedla. U nich jsem narazil na značku Repete. Dostal jsem kontakt na kluky z Repete, jeden telefonát, slovo dalo slovo a já kolo objednal. Nebudu tvrdit, že jsem byl úplně v klidu, rozhodně ne. Protože jak často si pořizujete kolo, na kterém jste neseděli a nevíte o něm nic víc, než se dočtete na internetu. Ale věřil jsem, že vše dobře dopadne. 

Po objednávce, následovala konzultace ohledně osazení a velikosti rámu. Zde jsem to měl dosti ulehčené, neb jsem kdysi dávno absolvoval měření ideálního posedu a nastavení kola. A tento záznam jsem si naštěstí uložil. Výsledky měření jsem odeslal do Repete, kde mi dle výsledků vybrali správnou velikost rámu, šířku řidítek, délku představce a zbytek už byl jen a jen na mně. Takže si pojďme říci něco bližšího o rámové sadě a pak o komponentech.

Rámová sada se skládá ze dvou částí. Karbonové vildice od firmy Columbus a samotného ocelového rámu. Bohužel na karbonové vidlici by jste montážní body hledali marně a za mě je to škoda, protože Columbus ve svém portfoliu tuto vidlici má. A nyní k samotnému rámu. Ten je neskutečný. Jeho váha, zpracování, to vše je naprosto špičkové. Na první pohled není vůbec poznat, že rám je ocelový. A před kým musím hluboce smeknout, jsou svářeči. Ti musí patřit mezi naprostou špičku. Ocelových kol jsem neměl zrovna málo, ba, dalo by se říct, že víc než karbonových a takové zpracování jsem neviděl na žádném z těchto kol. Sváry prostě nenajdete (a přitom tam určitě jsou, protože jsem viděl pár let staré fotky rámů Repete a tam byly). A teď k těm trubkám. O materiálu jsem už psal v úvodu. Jediná trubka, která má kruhový průřez je sedlová trubka. Vrchní rámová je ve tvaru elipsy a spodní má zase průřez ve tvaru U. Ani zadní stavba není vyrobena z trubek kruhového průřezu. Věřte, že vše má svůj důvod a tím hlavním je pohodlí. K tomu se ještě dostanu. První vadou na kráse, a teď to berte tak, že je to z pohledu bikepackera, je nepřítomnost montážních bodů jak na spodní části kola, tak i na vrchní části rámu. Prostě brašničku na šrouby nepřiděláte a ani na spodek kola nepřimontujete držák láhve. To by se mohlo jevit, ve spojení s nepřítomností montážních bodů na vidlici, jako velký problém.

Nyní se budu věnovat samotnému osazení. Jelikož se jedná o zakázkovou stavbu, je čistě a pouze na vás jaké komponenty zvolíte. Mé Repete je tedy postavené na kompletní sadě Sram Force AXS XPLR. Převodník má 40 zubů a kazeta je v rozsahu 10-44. Brzdové kotouče mají průměr 160 mm. Řidítka a představec jsou od firmy Zipp, sedlovka Deda Mud Cross je z karbonu a je doplněna sedlem Joyseat od Posedla. Hlavové složení je Chris King. A dostáváme se ke kolům, kde má volba padla na mnou léty prověřené ráfky Zipp 303s, doplněné skvělými plášti Panaracer Gravelking SK+. Málem bych zapomněl na středové složení, které je Rideworks T47 DUB. Jo a sedlovou objímku mám od Tune. Toť asi vše. Na případné další dotazy ohledně osazení, vám rád odpovím v komentářích. 

Kolo mi dorazilo na konci prázdnin a hned se dostalo do plného zápřahu. Jak už bývá mým zvykem, první jízdy probíhaly na nenaloženém kole a teprve potom došlo k první zátěži. A první dojmy? Pohodlí. Pohodlí, to je to, co mně hned po první jízdě jako první, vytanulo na mysli. Ano, je to především tím, že jsem zaslal výsledky měření posedu a kolo tak bylo „ušito“ mně na míru, ale i tak to bylo až překvapující. Pohodlí, akcelerace a rychlost s jakou kolo uhání. A to nemluvím o pohodlí na asfaltové silnici, ale o pohodlí na lesních cestách, šotolině, prostě na cestách kam gravel patří. Řazení AXS XPLR je, jak to říct, o level jinde, než mé řazení na Salsa Warbird, kde se kombinuje silnička s MTB. Tady je vše přesné a rychlé, nikde nic nepřeskakuje a vše chodí jako po másle. A teď, světe div se, brzdy. Konečně se Sramu podařilo udělat brzdy, které nemění svůj chod, jak se jim zlíbí. Konečně fungují jak mají a doufám, že jim to vydrží. Konečně. 

Po pár dnech intenzivního ježdění mi volal Filip z Repete a ptal se na mé dojmy. Náš rozhovor ukončil slovy: „A to počkej, až to naložíš.“ Moc jsem to nechápal. Brzy jsem pochopil. 

Ostrý bikepackingový start nastal pro Verne velice záhy a tím byla cesta do Šluknovského výběžku na tři dny. A s juniorem (v poslední době nemám dovoleno jezdit bez něj). Hned při balení se ukázal první nedostatek kola. A tím je absence montážních bodů na rámu a především na vidlici. Pokud by byl Adam mladší, nevím, jak bych tuto situaci řešil, protože jsem vždy musel vozit vodu pro dva a ještě mít u sebe uložený stan a i jeho oblečení. Tady bych to na kolo nenaskládal. Naštěstí, ale jezdí Adam od této sezóny na plnohodnotném speciálu a tak už si je schopný vézt svoje vybavení naprosto sám a mě nepotřebuje. Nakonec se tedy ukázalo, že jsem schopný vše potřebné na kolo zabalit i přes tento nedostatek. Dokonce jsem nepotřeboval ani rámovou brašnu, kterou jsem původně chtěl brát.

Plně naložené kolo se chová…naprosto bezchybně. Vlastně úplně stejně jako nenaložené. A to mě mile, velice mile překvapilo. Ani po téměř sto kilometrové etapě jsem nepociťoval, že by mi náklad nějakým způsobem vadil, nebo mě omezoval. V tomhle musím před geometrií Repete smeknout. Pohodlím se kolo hodně blíží bikepackingovým speciálům. A dovolím si říct, že v jedné věci je dokonce předčí. Předčí je v rychlosti. Kolo, ač naložené, letí jako raketa. V zatáčkách má jisté vedení, brzdy fungují skvěle a i na mírně rozbitých stezkách si jízdu na naloženém kole užíváte. Ale mít více montážních bodů, vůbec bych se nezlobil. 

Na Repete G2 Verne jsem absolvoval ještě několik výletů, nespočet jízd a po téměř třech tisících kilometrech v jeho sedle mohu říct jediné: vynaložených peněz nelituji. Vůbec nelituji. Verne zůstanu věrný a budu ho ve své bikepacking garáži hýčkat. Verne sice není čistokrevný bikepackingový speciál, ale je to vytrvalostní speciál, který vám umožní na vaší trase letět co nejvíce nalehko. 

Dlouho jsem přemýšlel, zda zde psát o ceně, protože ta není nízká. Vůbec není nízká a bohužel od mé koupě ještě poněkud vyskočila. Ale beru to tak, že to není jen tak ledajaký rám z Ásie, ale poctivě (více než poctivě) a ručně vyrobený rám v České republice, který vám bude dlouho, hodně dlouho a výborně sloužit.

Pozitiva
  • vyrobeno v České republice
  • komfort jízdy
  • excelentní zpracování
  • váha
Negativa
  • absence montážních bodů
  • vyšší cena

Hmotnost
9,7 kg

Rozměry
58

Materiál
ocel

SHARE
  • 9,7 kg
  • 58
  • ocel

support:
inzerce inzerce