Bylo to vlastně cirka před rokem, co jsem odstartoval svoji bikepacking kariéru. Tehdy jsem ještě trápil přegrevlovanou cyklokrosovou raketu Cannondale SuperX ověšenou batožinou od Acepacu; jednou napůl sólo kolem hranic ČR, podruhé zas s juniorkami vleče po střechu naložený vozík na psa. Nebylo to úplně to správné kolo na takové expedice a už tehdy jsem začal pokukovat po nějakém adekvátním stroji.
V hledáčku jsem měl pár ocelových rámů, Fargo od Salsy, Sardinku od Nordestů, Surlyho, Hunta a jednou náhodou jsem na rakouském bazaru narazil na takový bizár s hodně divnou vidlicí…nějaký Stooge Speedball, moc pěkný kousek jedné anglické rámařské garážovky. Avšak než jsem se rozkoukal, tak byl pryč. Začal jsem tedy pátrat a měl vlastně velkou kliku, v té době Andrew Stevenson aka Mr. Stooge zrovna uzavíral předobjednávky na model roku 2020…Scrambler. Chvíli jsem váhal mezi Sardinkou a Scramblerem, ale bi-plane vidlice mě okouzlila a zálohu jsem obratem poslal. Rámy se v tu chvíli připravovaly někde na Tchajwanu a Andrew čas od času rozeslal status, že se rámy zrovna lakují, balí a pomalu přidal GPS tracker na kontejner, ve kterém rámy pluly do Anglie. Možná že i webkamera, která by brala pohled ze stěžně tankeru, by byla vzrušující, ale tankery, jak víme, stěžně ani satelitní internet nemají, pokud si jeden nepřiplatí. Tak jednoho letního dne mi přišel mail, že mi Andrew posílá krabici z UK a za týden tu skutečně byla…a v ní Stooge Scrambler, zelená Pantone 5625C. Velká radost, rám krásně zpracovaný, vidlice úžasná, jednou ranou by poslala Vémolu na JIP.
S přicházejícím létem jsem už vymýšlel kam ho konečně vyvezu a náhodou jsem při listování FB narazil na akci s jednoduchým zadáním…49.8099981N, 13.9884472E, May 8 at 6 PM UTC+02 – May 9 at 12 PM UTC+02. Bylo vymalováno, celé to znělo velmi lákavě, mohl jsem poprvé zkusit jaké to bude vyrazit s Anglánem na trip. Vytáhl jsem brašny, na které se od léta prášilo a začal si chystat kolo na první letošní PB akci.
Ačkoliv jsem ráno vstával se sluncem, na cestu jsem vyrazil až po 8:00. Z Čelákovic kolem Labe do Lázní Toušeň pak rovnou na Prahu. Byla ještě celkem zima cca 3-4 stupně a krátké rukavice dávaly smysl až tak kolem 10 h, vítr nebyl moc kamarád, celou cestu do Prahy celkem svižný ksichťák, ani to moc neodsýpalo. V Praze to začalo být lepší, od Letňan byla cesta moc příjemná a projel jsem si tak zajímavá místa, která jsem doposud neznal. Lidí na Karlově mostě bylo příjemně málo, přes Kampu jsem to vzal do kopce na Petřín a v půlce si dal zasloužené první pivo a kulajdu.
Cesta vedla víceméně po asfaltu, s 2,8 palcovými plášti to nebylo snadné, a zvuk co vydávaly hoblujíc vozovku byl lehce demotivující. Jakmile se ale od kol začalo prášit, bylo to jiné kafe, takhle obutý Scrambler je expediční záležitost, která se jen tak něčeho nezalekne, nicméně tarmak není ideální povrch na to si jízdu užít.
Budíček v 6, Dag už dávno po snídani, polovina účastníků pomalu s očima otevřenýma vařila zasloužené ranní kafe. Sbalil jsem, chvíli ještě pokecal a v 7AM jsem se vydal z kopce dolů zpátky směr Karlštejn, v 9 z Dobřichovic vlakem, 10 v Praze; v poledne jsem už měl být u stolu…njn…svátek matek.
Tahle ještě nedozněla a už se těším na další takovou parádní BP rychlovku. Den osvobození od denních rituálů a starostí prostě vyšel nádherně.
Díky moc.
super napsane, skvele fotky:)) kolo zavidim:)