Po vybalení těchto bot od firmy 45NRTH mě trošičku zamrazilo, i když venku byla příjemná lednová teplota pěti stupňů nad nulou, boty jsou to impozantní. Robustní, na první pohled excelentně zpracované a hned ve vás navodí pocit tepla.
Berte tento článek pouze jako první seznámení s touto novinkou, protože ač je leden, tak teploty opravdu nejsou zimní a nelze tudíž boty otestovat ve skutečných zimních podmínkách. Slibuji, že hned jak klesnou teploty pod bod mrazu boty otestuji a s výsledky vás seznámím, tedy pokud ještě nějaká zima bude.
Nyní pár slov k materiálům, ze kterých jsou Wolfgary vyrobeny. Všude slova jako Primaloft Insulation ECO, karbon, Vibram, AeroTherm a Merino. Kdo se v tom má vyznat? Já tedy určitě ne a tak se zde nebudu pouštět do podrobného rozepisování jednotlivých materiálů, jejich technických parametrů, vlastností a podobně. Popíši pouze to nejzajímavější a na zbytek údajů se můžete podívat přímo na stránky výrobce, kde jsou jednotlivé technologie dopodrobna popsány.
První důležitý údaj je teplotní rozsah a ten je pro normálního smrtelníka naprosto nepředstavitelný. 45NRTH uvádí teplotní komfort -12 až -31 stupňů Celsia. No, tak to si teda počkám na testování ve skutečné zimě. Jen tak mimochodem, když jsem byl uplynulý víkend na kole, tak bylo mínus jedenáct, ale to jsem bohužel Wolfgary ještě neměl.
Vnitřní bota je vyrobena z Merino vlny, ano slyšíte dobře Wolfgary mají boty vnější a vnitřní, a vnější je vyrobena z kombinace karbonu, Primaloftu, Aerogelu a voděodolné membrány. Prostě jsou zde nakombinovány ty nejlepší materiály. Z nich jednoznačně nejvíce vyčnívá materiál Aerotherm (více informací naleznete na www.aerotherminsulation.com), který používá NASA na izolaci skafandrů do vesmíru. A právě materiál Aerotherm zajišťuje tepelný komfort těchto bot. Ale dost k materiálům, pojďme se věnovat botkám samotným.
I když slovo botka zde určitě není na místě. Ony totiž tyto „botky“ váží úctyhodných 1030g (jedna bota) ve velikost 45. A to byl na podrážku použit karbon v kombinaci s Vibramem. Vzorek podrážky vypadá dobře a použitého materiálu je zde víc než dost. Zajímavostí jsou otvory, do kterých lze nainstalovat hřeby, které se používají do pneumatik od 45NRTH a celkem na obě boty je jich potřeba osmnáct. Další velice dobrou vychytávkou je vyosení montážních bodů pro kufry pedálů, kde došlo k jejich posunutí směrem ke klikám. Zde se asi 45NRTH poučili z minulosti, když u loňského modelu Wölvhammer byly montážní body téměř v ose bot a došlo k tomu, že při větší velikosti boty zde již nebylo místo na našlápnutí do pedálu a tak se musely kufry co nejvíce posunout směrem ke klikám. Teprve pak vše fungovalo. U Wolfgaru toto seřizování odpadá.
Vrchní část boty je jednoduchá, bez zbytečných estetických doplňků. Zajímavostí je šněrování. To,že jsou zde použity opět zdrhovadla není žádné překvapení. Co vás ale překvapí je dvojité šněrování, tak si krásně můžete upravit utažení přes nárt a zvlášť utažení holeně. Je to velice praktické řešení a především pohodlné. Konce stahování jsou opatřeny suchým zipem, kde se spodní tkanička lepí k jazyku a vrchní poté na suchý zip z boku boty. Ve vrchní části se pak nachází pouze stahování holeně opatřené opět suchým zipem.
Na vnitřní botce nic zvláštního, kromě toho že je vyrobena z Merina, nehledejte. Hlavní je, že jde velice snadno vyndat, usušit a zase vsunout.
Prostě jednoduchost a praktičnost. Jak to je s tepelnou funkčností bohužel v současné podobě zimy nelze říci, ale snad se počasí umoudří a zima se do nás opře.
A pro koho je bota určena? Pro opravdu velké zmrzlíky, pro ty co rádi tráví celý den v mrazech na fatbiku, večer chtějí bivakovat a nechtějí sebou tahat ještě jedny boty. A v neposlední řadě pro expediční jezdce.
Použité materiály a kvalita se projevují na pořizovací ceně bot 45NRTH WOLFGAR a tou je cena dosahující 15.000,-Kč. Takže pořízení těchto bot opravdu nebude pro každého a každý určitě bude velice dobře vážit zda je ve zdejších zimách upotřebí či snad nesáhne po levnější variantě WÖLVHAMMER.
Cena
15.000,- Kč
- 15.000,- Kč
Diskuze