Má to berany, lehké je to jako pírko, lítá to po kraji a je to zelené. Co to je? Nebudu nikoho napínat a rovnou odhalím to, co už říká samotný titulek. Ano, máme tu nový gravel Hook EXT C od německé společnosti Bombtrack, která se specializuje na vývoj kol určených převážně na bikepackingové aktivity. Hook se mi do testu dostal už od nového výhradního distributora, kterým je pro Česko od letošního roku jablonecká společnost Bike Brothers Import. A to je celkem slušný příslib, že by se distribuce mohla během roku dobře rozjet, protože Bike Brothers se specializují na značky, které jdou takříkajíc vlastní cestou a mnohdy proti zavedeným proudům. Koneckonců produkty od Jeffa Jonese v jejich portfoliu jsou toho jasným příkladem. Tak doufejme, že se bude Bombtracku v Čechách dařit zas o něco lépe. Tahle značka si pozornost našince zaslouží nejen tím, že je tak trochu jiná.
Bobrtrack? Ne, Bombtrack! Aha, Bombrtrack.
Můj test vlastně začal cestami do práce, kdy jsem si řekl, že musím využít každou volnou chvilku k testu nového Hooka EXT C, protože na další týden už mám naplánovanou rodinnou dovolenou a do té doby se to musí všechno stihnout (včetně vrácení kola). Do práce jsem s Hookem původně jezdit nechtěl, protože to znamenalo tahat kolo po úzkém schodišti do třetího patra a nechávat ho u kolegů v kanceláři. Nakonec to bylo ale správné rozhodnutí. Přes týden jsem dostal kolo do ruky a zajel nezajeté brzdy, které vůbec nebrzdily. Ale to nejlepší se většinou odehrávalo u semaforů, kde jsem čekal, než mi padne zelená. A právě o těch pauzách u semaforů se se mnou každou chvíli dal někdo do řeči. Celkem se mi to stalo asi třikrát a já díky tomu přijel třikrát do práce pozdě. Většinou to začalo dotazem: „Co to je? To jsou sedmadvacítky? Má to pěknou barvu. Co je to prosím tě za značku? Ty jo, to je pěkný kolo!“ A tak z toho byl vždy pokec, kdy jsem nejprve vysvětloval, že to je gravel, ale postavený na kolech o průměru 27,5“ a že pláště jsou na tom v podstatě téměř bajkové a že to letí terénem i po městě jak raketa. Někdy jsem zmínil i to, že počet uchycení na košíky je vždy po třech šroubech pro větší variabilitu, že je možné použít i nosiče, protože tento gravel s tím počítá na zadních vzpěrách a komu je to málo, může dodat náklad i na přední karbonovou vidlici.
Cyklista u semaforu: „Tak přesně takové kolo bych chtěl. Zrovna tohle docela řeším. A co že to je za značku ten Bobrtrack?“
Já: „Ne, Bombtrack!“
Cyklista u semaforu: „Aha, Bombrtrack. Ta barva je super a kdy se to bude prodávat?“
Já: „Kola budou v říjnu.“
Cyklista u semaforu: „Tak díky a měj se“.
…
Jo, nebude to snadné pro Bombr…, pardón, Bombtrack v Čechách. 😊
Odkud tedy je ten Bombtrack?
Je od našich sousedů, přesněji z Německa a konkrétně z Kolína nad Rýnem. Bombtrack možná není tak známý, je to vlastně dost malá značka. Ale co vlastně definuje „velkou“ nebo „malou“ značku? Bombtrack se nebojí experimentovat, jít nevyšlapanou cestou a prosazovat na přeplněném trhu vlastní názor, jak by měli vypadat kola pro bikepacking, ať už se jedná o gravel nebo adventure kolo. Bombtrack je součástí portfolia společnosti WE MAKE THINGS, která byla založena v roce 2001 právě v Kolíně nad Rýnem. Už ze samotného portfolia zastoupených značek je vidět, že se jedná o společnost, která se zaměřuje více na specializované produkty určené pro zcela konkrétní a vcelku vyhraněnou cílovou skupinu.
Jak dobře sviští Hook EXT C?
Od Ondry z Bike Brothers jsem dostal karbonový gravel Hook EXT C ve velikosti M. Na to, že proběhl jen jeden telefonát, kolik měřím (180 cm) a že tak Ondřej může kolo nastavit podle sebe, to dopadlo perfektně a já už nemusel hýbat vůbec s ničím. Nechápu. Kolo mi sedlo, jako kdybych na něm jezdil už roky. Po prvních dnech jsem nabyl dojmu, že se nechová vůbec jako klasický gravel – nebo ještě lépe jako silnička převlečená za gravel, aby mohla jezdit i trochu v terénu. Jízda na Hooku mi naopak připomněla devadesátky a první horská kola s úzkými řídítky, vysokou štanglí a na úzkých pláštích. Takový pocit z Hooka mám asi proto, že nejsem rozený silničář, ale bajker. Za tímto pocitem je několik důvodů, které popíšu níže.
Ještě se ale trochu vrátím ke kolům, protože s rámem to bude souviset. Hook EXT C je v podstatě obdobou ocelové verze EXT s ocelovým rámem. Od výrobce pak vím, že karbon u EXT C verze umožnil pozměnit konstrukci rámu, aby bylo možné vozit širší pláště. Na Hooka je možné nasadit pláště až do průměru 52 mm. To u ocelové verze EXT určitě nelze. Na Hooka můžete kromě 27,5“ samozřejmě nasadit i klasický rozměr 700c.
Za čtvrté musím pochválit brzdy. Po pár desítkách kilometrů jsem je zajel tak, že jsou z nich jedovky. Trochu jsem se divil, když jsem se podíval, že tam jsou jen brzdy SRAM RIVAL se 160 mm kotouči nad každým kolem. Pokud bych jel plně naložený, zvažoval bych asi dopředu 180 mm – no jo no, bajker se nezapře. Montáž kotoučů sází na centerlock uchycení k nábojům, a to mám v poslední době hoďně rád.
Koho si asi Hook zaháčkuje?
Hook EXT C mě neskutečně pozitivně překvapil. Kdyby nebyl aktuálně mimo můj rozpočet, tak bych pro něj okamžitě běžel do obchodu. Sakra, s tím by to bylo po Čechách poježdění. Ani ve snu jsem si nepředstavoval, že pojedu na kole tak univerzálním a schopném zvládnout v podstatě libovolný terén. Díky osazenému průměru kol 27,5“ mě mnohokrát nevědomky dostal na stezky, na které bych v životě s gravelem nejel. Tak obratný je, tak dobře sedí na stezce. Pro Hook EXT C není šotolina limitem. S Hookem se nemusíte bát vyrazit úzkou pěšinou za dobrodružstvím. Slzy štěstí jsem s ním zažil na singlech v Divoké Šárce. Jízdním projevem má Hook velmi blízko k horskému kolu a myslím si zcela upřímně, že pravověrní bajkeři, kteří chtějí jako druhé kolo gravel, budou s Hookem EXT C v sedmém nebi. Přesto i u Hooka EXT C najdeme pár mušek. Uvítal bych zcela určitě kazetu s lepším rozsahem pro bikepacking, možná bych dopředu dal rovnou 180mm kotouč a nezlobte se na mě, ano, vím, že to bude pro mnohé rouhání, ale dal bych i širší řídítka a nebyly by to berany. Tolik moje subjektivní dojmy po necelých čtrnácti dnech testování. Řídítka mi přišla na to, co Hook, zvládá moc úzká.
Cena
97 200,- Kč
Hmotnost
9,5 Kg
Materiál
Karbon
- 97 200,- Kč
- 9,5 Kg
- Karbon
Diskuze