Představení backcountry série, vhodné zejména do pořádného terénu a na celoodpružená kola zde na webu proběhlo již začátkem roku 2021. Na bližší test se, ale nedostalo a čas dozrál až teď. Konečně totiž byl prostor na to, ověsit celopéra a tyto brašny otestovat v pestrém terénu plném kořenů, kamenů a trailů několik dní za sebou. Malou rámovku Frame Pack už vám otestoval a popsal Dag nedávno, pojďme se tedy podívat na ten zbytek, který jsme měli upevněný na kolech.
Text a foto: Roman Bojda
Top Tube Pack
Nasazení samotné je jednoduché, s kvalitě zpracovanými suchými zipy. Dva na rám a jeden kolem představce. Suché zipy jsou na brašně přidělané napevno, co může někdy dělat problém. Naštěstí jsou sucháče dostatečně dlouhé a zbytek můžete vždy ustřihnout. Pro optimální uchycení jsem v mém případě musel zvednout kokpit o jednu podložku. Zejména kvůli masivnímu představci RaceFace Turbine, který vozím na svým Stumpjumperu. Nic co by nešlo během chvíle přizpůsobit, ale nutně to znamená odchylku v řízení kola a dopady na celkový posed jezdce. Nevadí, uvidí se po pár dnech ježdění, říkám si.
Handlebar Pack
Testovaná 11 l varianta, s uchycením dvěma stahovacími pásky za řídítka a jedním za hlavu rámu.
Použité byli stejné materiály jako u výše zmíněné Top Tube Pack. Odolnost proti poškození a nepromokavost je zde opravdu namístě. Brašna působí robustním a zároveň lehkým dojmem. Zajímavé ne? 😊
Zvednutí představce pomohlo taky k lepšímu postavení vůči bovdenům, kdo má vnitřní vedení už na řídítkách je v klidu. Původně jsem byl vůči této brašně skeptický. Osobně používám raději harness systém. Ale nic se nemá zatracovat, než to vyzkoušíš. Hlavně když jsem poslední řídítkovou brašnu měl nasazenou někdy v roce 2018 a ani to nebyla Apidura.
Připevnění jde jak po drátkách, stahovací pásky jednoduše převlečeš přes přezku a utáhneš, zbytek pomocí gumičky schováš tak aby nikde nic netřepotalo. To samé platí u pásku kolem hlavy kola. Neutahuju ho moc, abych nekomprimoval příliš bovdeny, zároveň však dostatečně aby brašna nelítala nahoru a dolů. V terénu pak bylo nutné, někdy na třetí den, brašnu malinko dotáhnout jak na řídítkách, tak kolem hlavy. Jinak držela absolutně fenomenálně i při občasných skocích. Moc jsem ji taky nepřetížil. 11 l je na MTB bych řekl, tak akorát i pro dlouhé cesty. Opravdu nechcete vláčit kolo přes skály nebo jezdit technické traily s několika kily na řídítkách.
Já v ní měl ultralight péřový spacák a nějaké oblečení na spaní. Takže cca 1 kg plus váha brašny, která je hezkých 270 g. Kapacitu lze navíc navýšit dokoupením tzv. accesory pocket o kapacitě 4 l.
Musím uznat, že se inženýrům tato brašna povedla. Když hledáš lehké a jednoduché řešení, které toho hodně vydrží, si na správné adrese.
Dropper Seatpost Pack
Při nasazování brašen jsem si dělal poznámky, co mě upoutalo a zde u podsedlovky, jsem si zapsal tlustým písmem: Ten adaptér!
Diskuze