Dag Raška 25. 10. 2016

Prvním kolem, které zakladatelé firmy Specialized představili trhu bylo právě kolo Specialized Sequoia. Po více jak čtyřiceti letech přichází Sequoia na trh zpět. Proč trval návrat tohoto kola tak dlouho? Důvod je jednoduchý a říká se mu boom bikepackingu. A jak se tomuto adventure biku podařil jeho návrat? Skvěle. Tím je řečeno vše a dále tento článek číst nemusíte, tedy pokud nechcete.

Prvním kolem, které zakladatelé firmy Specialized představili trhu bylo právě kolo Specialized Sequoia. Po více jak čtyřiceti letech přichází Sequoia na trh zpět. Proč trval návrat tohoto kola tak dlouho? Důvod je jednoduchý a říká se mu boom bikepackingu. A jak se tomuto adventure biku podařil jeho návrat? Skvěle. Tím je řečeno vše a dále tento článek číst nemusíte, tedy pokud nechcete.

Nám byla zapůjčena dvě kola, jedno velikosti 54 a to druhé ve velikosti 58. Nadšeně jsme si je jeli vyzvednout, podělili jsme se a pustili se do ježdění. Jak bývá zvykem u firmy Specialized, tak jsme dostali dvě kola té nejvyšší řady Expert. Bohužel jsme kola dostali bez originálních brašen, ale jelikož máme po skříních uloženo spoustu jiných, tak nám to ani moc nevadilo. Přesto se budeme snažit tyto brašny na testování získat.

Chromo molybdenová ocel v kombinaci s karbonovou vidlicí tvoří základ tohoto kola. Specialized uvádí, že na každou velikost kola byly použité trubky různých parametrů a do z důvodu zachování ovladatelnosti. Na rámu lze konečně nalézt i více možností k uchycení nákladu. Lze využít přípravu na montáž držáku ze spodku rámu, kde jsou kvůli spodnímu vedení bovdenů použity distanční podložky, dále lze nalézt i možnost k montáži držáků na vidlici. To určitě chválíme a vítáme. Celkově rám působí decentně a čistě, bez zbytečně nápadných grafických výstřelků. Co se nám moc líbí je přinýtovaný štítek Sequoia. Rám je doplněn sadou doplňků jako je sedlo, náby, ráfky, pláště, řidítka a omotávka s novým označením Specialized Adventure Gear. Ale půjdeme postupně. Pláště Specialized Adventure Gear (dále jen SAG) Sawtooth 2Bliss Ready jsou ve velikosti 700x42mm a jsou nasazeny na ráfcích SAG Cruzero a doplněné nábami SAG. Na předním i zadním kole naleznete brzdový kotouč o průměru 160mm od firmy SRAM. Zadní kolo je doplněno kazetou Shimano Deore o jedenácti rychlostech v rozsahu 11-42 zubů. Kliky FSA SL-K jsou osazeny převodníkem Megatooth V2 XX1 se 42 zuby. Řazení a brždění obstarává SRAM Force 1. Řidítka SAG Hover jsou opatřeny omotávkou SAG S-wrap Canvas Tape a jsou uchycena v představci Specialized Pro SL. Sedlovka je karbonová a má tlumící prvek známý z Specialized Roubaix s označením CG-R a nakonec sedlo Phenom. Pokud jsem na něco zapomněl, tak mě omluvte a jděte se podívat na stránky výrobce.

Jedna zvláštnost mě zaujala a tou je zdrsněná plocha na sedlovce v místě kde dochází ke kontaktu s podsedlovou brašnou. Schválně jsem se zajel podívat do obchodu, abych okouknul Specialized Roubaix, které má stejnou sedlovku a tak usuzuji, že je to u Sequoie úmyslně.

Kolo Sequoia patří mezi to nejlepší co jsme měli letos možnost testovat a určitě bych s jeho koupí neváhal. A teď se dostávám k jednomu “ale”.

Tím “ale” jsou ceny. Jak jsem již psal, tak my jsme testovali kola z nejvyšší řady s názvem Expert jehož cena je 96.999,-Kč, což je za bikepackingové kolo více než dost. Mnozí z vás si jistě všimnou čím vším je kolo osazené a začnou namítat, že pro bikepacking jsou některé věci zbytečné. Třeba hydraulické brzdy, které v případě poruchy sami neopravíte, karbonová sedlovka, karbonová vidlice nebo již výše zmiňovaný převodník. Dobrá, souhlasím, ale řadu Expert bych spíše kupoval pro dlouhé závody tipu Dirty Kanza, Italy Divide a jím podobným závodům. To znamená, že řada Expert je určena především pro závodníky.

Již o něco lépe je na tom Sequoia řady Elite, kde se cenovka nachází na 52.999,-Kč. Liší se především osazením a tím, že je zde použit dvojpřevodník.

A teď se dostávám k tomu nejzajímavějšímu a tím je řada s označením pouze a jenom Sequoia. Zde se jedná o čistokrevný ocelák, kde i přední vidlice je z oceli, sedlovka standard, mechanické brzdy, ale přitom geometrie zůstává stejná a množství úchytů také. A teď se dostávám k ceně. Ta je 32.999,- a to je naprosto úžasné. Čistokrevný polykač kilometrů za velice dostupný peníz.

Tak snad tato kola nalezneme v nabídce Specialized Concept Storů. Byla by škoda nám je nenabídnout, protože na tak výborném kole jsme už opravdu dlouho a dlouho neseděli a asi sedět jen tak nebudeme.

Pozitiva
  • výborná geometrie
  • excelentní pneumatiky
  • celkové zpracování
Negativa
  • převodník, já bych měnil za menší
  • sedlo mě dvakrát nepřesvědčilo, ale může to být tím, že jsem zvyklý jezdit bez vložky

Cena
97.000 Kč

Hmotnost
11 Kg

Materiál
Ocel

SHARE
  • 97.000 Kč
  • 11 Kg
  • Ocel

support: