Na zářijovém Eurobiku představil Ortlieb nové kousky z bikepackingové řady. Nezůstalo jen u zmenšení stávajících modelů, ale došlo ke změnám i vylepšením a objevila se i jedna úplná novinka.
Od svého uvedení na trh dosáhly bikepackigové brašny Ortlieb stejného renomé, jako původní nosičové Rollery, které stojí za slávou této značky. Když v roce 2016 Ortlieb představil zbrusu novou vodotěsnou řadu, nešetřil na inovativních řešeních. To sebou neslo do značné míry risk, jak se tyto novinky osvědčí. Žádné zklamání se ale nekonalo a tak mohl na konci loňského léta Ortlieb představit novou, minimalisticky zaměřenou sadu.
Seat Pack M 11l 325g 3260Kč
Největší změny se týkají malé podsedlovky, která nabízí 11litrů objemu. Materiál a základní konstrukce je stejná jako u větší 16.5 litrové varianty. Uvnitř brašny je plastový skelet, který pevně drží tvar a k němu jsou přišroubovány montážní popruhy. Nejzásadnější změna je patrná právě u přichycení k sedlové trubce. Mko je v tomto místě trochu širší než jeho předchůdce a pro uchycení k sedlovce zde zůstal jen jeden popruh. Díky tomu si Seat Pack M velice dobře rozumí i s teleskopickou sedlovkou! Skvělá zpráva pro pravověrné bikery. Naštěstí na stabilitě se tato změna nijak neprojevila. Dále zmizel vrchní gumicuk, který mi přiznávám, celkem chybí. Myslím, že nějaká kratší varianta by se sem určitě vešla a uplatnění bych pro ni našel. Vše ostatní zůstalo. Reflexní terče, uchycení pro světlo i vzduchový ventil pracují pořád stejně dobře a tak nebylo potřeba nijak zasahovat. Recenzi vetší verze si můžete přečíst zde.
Handlebar Pack S 9l 375g 16×45 2490Kč
Řidítková brašna nijak radikální změnu neprodělala. Průměr válce se výrazně zúžil a zkrátil, takže se dovnitř vejde 9litrů. Šírka 40cm (uzavřená)nahrává majitelům beraních řidítek, do kterých se velké brašny hůř vměstnávají. Naopak průměr 16cm zas dobře slouží i při vyšším zdvihu přední vidle. Další skvělá zpráva pro pravověrné bikery, Nejpatrnější a pro mě o to příjemnější změnou je materiál distančních podložek, který je výrazně tvrdší a odolnější než tomu bylo dříve. Uchycení k řidítkům fungovalo a funguje stále bravurně a proto nebylo nutné ho měnit. Zůstala i plastová výztuha, která pomáhá držet přesný tvar i při sebevětších otřesech. Gumicuk se také odporoučel, ale to jsem v tomto případě uvítal. K uchycení dalšího nákladu spolehlivě slouží nylonové popruhy a gumicuk by zde postrádal význam. Vzhledem k totožnému systému nylonových popruhů a hliníkových spon jako u větší varianty je možné bez problému připnout i Accessory pocket, se kterou se objem navýší o pět litrů. Recenzi vetší verze si můžete přečíst zde.
Frame Pack 4l 170g 13x6x50cm 2690Kč
Malý Frame Pack je zcela jednoduchý a není na něm moc ke psaní. Při rozměrech 50x13x6cm se více hodí do gravel/road rámů, ve kterých se pod něj vejdou i bidony s vodou. I když výška 6 cm není moc, tak v bikovém rámu jsem pod něj dostal jen půllitrovou lahev a to dost na knop. K horní rámové trubce se upíná třemi napevno přišitými popruhy se suchým zipem. Největší specialitou je Tizip, kterým se Frame Pack otevírá. Tizip se léty osvědčil u potápěčských obleků, takže jeho použití je zcela na místě. Co se týká odolnosti (i proti vodě), nemohu mu kvalitu upřít (větší rámovku používám už rok). S čím se ale nemohu stále smířit, je umístění zipu na levé straně. Když totiž budete muset kolo položit na zem a sahat do FramePacku, budete ho muset položit na přehazku…. A to mi například u Baltu vyloženě dralo nervy, protože to znamenalo položit šaltr do písku. Proto je pro mě umístění zipu na pravé straně i u nového modelu trochu zklamání. Daní za odolnost zipu je také jeho tuhost. K rozepnutí jsou potřeba vždy dvě ruce. Za jízdy je to jednou rukou neproveditelné. Na druhou stranu nemusíte řešit, co uvnitř přes noc necháte, i kdyby vás měl cestou z bálu skropit sbor dobrovolných hasičů.
Diskuze