Poggies alias izolované návleky na řidítka jsou skvělým pomocníkem při jízdách v mínusových teplotách. Oproti silným zimním rukavicím je řízení v poggies mnohem pohodlnější, citlivější a přirozenější. Navíc s nimi odpadá svlékání rukavic kvůli oblékání, focení, atd.
Acepac představil svou opravdu dostupnou verzi poggies, které však nepostrádají nic na funkčnosti. Design se nese v duchu hesla “v jednoduchosti je síla”. S tím se ztotožňuji, protože obzvlášť v zimním prostředí se složitosti nevyplácí.
Vnější plášť návleku je vyrobený ze zatřeného ripstop polyesteru s názvem Hicor 3.0 RS. Na pohled i na omak jde o robustní materiál, který snese i nějaké to prodírání se horskou klečí. Jako vnitřní izolace slouží 90g umělého mikrovlákna BHB Micro, známého ze syntetických spacáků Pinguin. Vnitřní podšívka je z jemného zeleného polyesteru, který Acepac používá i u ostatních produktů. Stejně tak známý je Hipalon, ze kterého je do boční stěny všitý klín. Ten rozšiřuje vnitřní prostor pro pohodlné ovládání brzd a řazení.
Nasazení na řidítka je velice jednoduché a rychlé. K ukotvení slouží dva popruhy vybavené suchým zipem a patentem. Delší z nich se upne za brzdovou páku a druhý pak obepne řidítka. K lepší stabilizaci slouží ještě suchý zip na vnitřní straně hipalonové výztuhy a destička, která se upíná pod zátku řidítek. To bohatě stačí k tomu, aby Poggies držely pevně na svém místě. Nicméně kdyby to někomu přišlo málo, půjde skrz Hipalon našroubovat i pevná zátka, jako to má např. 45Nrth. Ale to už spadá do kategorie „udělej si sám“.
I když Acepac uvedl tuto novinku na trh před pár dny, měl jsem jejich Poggies k dispozici už delší dobu, za kterou jsem se s nimi mohl detailně seznámit. Od první chvíle oceňuji snadnou a rychlou montáž. Vzhledem k tomu, že za sněhem musím většinou jezdit a v mezidobí zas taková zima nebývá, je totiž sundávám a nandávám docela často. Stihl jsem absolvovat řadu jízd pod bodem mrazu s nejnižší teplotou -10°C a i tu jsem si mohl dovolit s holou rukou. Přesto je lepší i do poggies nosit tenkou rukavici, abyste při vedlejších činnostech jako je focení, či vrstvení, nevystavovali mrazu holou kůži. Izolační vlastnosti jsou tedy maximálně dostačující. K regulaci vnitřní teploty slouží větrací otvor na boku. Pomocí suchého zipu se dá otevřít jedna strana návleku a ochránit tak ruce před pocením. Větrání jsem bez problémů obsluhoval během jízdy jednou rukou. Chce to jen cvik.
Uvnitř Poggies je ještě síťová kapsa na drobnosti, které chcete mít doslova při ruce. Vzhledem k tomu, že uvnitř se drží teplota v plusových hodnotách, jsou kapsy obzvlášť vhodné na uchování energetické svačiny. Já tam tedy častěji vozím šátek, případně rukavice a čelovku, ale to už záleží na prioritách.
Díky tomu, že jsou Acepac Poggies celkem krátké a končí hned za brzdovou pákou, vůbec nezasahují do montážního prostoru pro brašny. Také se díky tomu dají použít na řidítkách jako Jones H Bar, nebo Surly Moloko! U těch ale dochází k tomu, že vlivem zahnutí řidítek směrem k jezdci dovnitř trochu fouká. Tedy záleží na brzdových pákách. U hydraulických XTček jsem lehký průvan cítil, ale u mechanických Avidů vůbec. Posledním detailem je uzavírání návleku, respektive rukávu pomocí pruženky. To se sice nedá moc využít za jízdy, ale proti napadání sněhu během pauzy nebo spánku je to stoprocentní.
- Cena
- Rychlá s stabilní montáž
- Reflexní loga – když nefotíte s bleskem
- V určitých případech dovnitř může foukat
- Reflexní loga – když fotíte s bleskem
Cena
1290 Kč
Hmotnost
448g/pár
Materiál
Hicor/BHB Micro
Diskuze